Tuesday, January 11, 2011

Kapal Terbang AirAsia Terbabas Di Lapangan Terbang Kuching.




Kapal terbang AirAsia AK5218 dari Kuala Lumpur ke Kuching terbabas dari landasan pada jam 10.20pm semalam.Kejadian menyebabkan 4 penumpang cedera ringgan dan dihantar ke Hospital Umum Serawak untuk mendapat rawatan.Buat masa sekarang punca kemalangan tersebut mash belum dikenal pasti, punca kemalangan mungkin disebabkan hujan lebat atau masalah teknikal pada roda pendaratan.






2 comments:

  1. 23Jam airport tutup semata2 nak tggu bos dari datang dr KL melalui Sibu pakai bas ke KCH. MAB/DCA offer bantuan xmau. dah la passenger kebasahan x dibagi blanket. Dibiar mcm tu jak. Staff2 AK lagila lambat dtg. masing2 takut berhujan kot. huh.. Bahaya naik Ak kalo ada insiden macam ni pun diorang masih nak maintain low cost jgak xda priority lagi kat passenger main tggal biar mcm tu jak! yang diorg fikir takut kapal tu xbleh pakai. xda duit nak beli baru ka apa..Sekarang pandai2 jawabla persoalan2 dari kementerian Pengangkutan. huh

    ReplyDelete
  2. Adakah bro Mohamad Nazlie salah seorang mangsa yang terkandas di Airport Kuching?.. Harap kejadian ini tak akan berulang lagi..

    ReplyDelete